Kenapa Earning Nuffnang Lambat Naik ? Kenapa Iklan Nuffnang Tidak Muncul Dalam Blog ?

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ
اللهم صل على محمد وآل محمد
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه



Okay hari ni nak share tentang ramai blogger yang menggunakan perkhidmatan Pengiklanan Encik Nuffnang dah give up or fed up sebab earning yang lambat and kekadang iklannya tidak muncul di blog...

First of all, saya share ni atas dasar ilmu yang sikit je tau.. Belum ckup berpengalaman sangat pun dalam dunia blogging ni, baru 7 tahun je hehehe...


Masalah Earning Lambat Naik

Okay, korang yang baru berkecamuk dalam dunia blogging and baru mula gunakan perkhidmatan nuffnang ni kene paham, bahawa penting untuk korang jaga views blog korang... Kita nak earning laju, tapi kita tak promot blog atau artikel yang kita dah promot.. Then kita expect siapa yang nak baca apa yang kita dah tulis kalau kita tak promot? Then siapa lagi yang nak view iklan yang telah diletakkan dalam blog tu kalau tak de siapa pun yang baca artikel korang?

So jangan salahkan pihak nuffnang.. saya bukan nak backup encik nuffnang ni ke apa, earning saya pun selalu lambat, but saya paham silap saya sendiri berkenaan pageviews blog saya.. Tapi saya sedang berusaha kearahnya.. Walaubagaimana pun, saya rasa bersyukur jugak kat nuffnang ni tau, sebab tak kisah lah pageview kita macam mana teruk sekali pun, mereke still terima kita untuk pasang iklan dorang kat blog kita... Daripada situ, kita pun dapat ar earning sikit-sikit lama-lama jadi bukit tu.. Walaupun slow traffic blog, they still provide us.. Cuba dibandingkan dengan Google Adsense, mereka meletakkan macam-macam syarat tau untuk sesebuah blog pasang iklan dorang, but nuffnang, korang baru buat blog semalam, hari ni korang dah boleh pasang iklan dorang.. Tidak ke patutnya bersyukur je? Hahahaha faham x maksud saya? Hopefully anda faham lah..

"So Shawal, apa conclusion berkenaan earning ni?" My conclusion is, its up to u all punya effort lah.. Penulisan yang baik, traffik yang baik, In Shaa Allah masyuk je... Ramai je kot blogger yang berjaya kumpul 4 angka dengan Nuffnang, they can, so why not us? So in the end, it all depends on us and our rezeki... Berusaha je okay, selebihnya serahkan padaNya..


Masalah Iklan Nuffnang Tidak Muncul Dalam Blog

Okay untuk kes yang ini, apa yang saya boleh katakan mengikut pengalaman seciput sejak lama guna Nuffnang ni, ada dua kemungkinan kenapa Iklan Nuffnang tidak muncul dalam blog korang...

First, ada kemungkinan diantara korang yang tukar link blog, even sepatah perkataan korang buang atau tambah dalam link baru blog korang... kalau ada yang beli domain .com ke apa ke saya xpasti pulak dia akan effect atau tidak, papepun just update je link blog korang kat profile akaun nuffnang korang once korang wat pape perubahan pada link blog korang..

Second, mungkin sebab cache browser korang.. xnak cite panjang pasal part ni, korang just ikut je tutorial yang saya dah buat sebelum ni depends on browser yang korang guna >>Tutorial : Clear Browser's Cache, Cookies, & History (Chrome, Firefox, Safari, Opera, Internet Explorer)



Hopefully membantu korang untuk terus jangan give up guna Nuffnang hahahaha mcm promot apa pulak.. sebab bukan apa, bende free kot provider dia, xperlu daftar apa pun, just up to us je nak usaha cam ne, betul x? Papepun tu je ar dulu ye.. Semoga bermanfaat In Shaa Allah.. :)

Komentar

Postingan populer dari blog ini

7 Khasiat Buah Limau Mandarin Yang Patut Anda Tahu !

8 Khasiat 'WOW' Terung (No 8 Penting Untuk Lelaki)

Lirik Autotune Band - Mengapa? (Panama Cover)